Sunday 13 April 2014

5kuud hiljem :D

Igast asju on juhtunud, aga blogi pole kirjutanud...

Panen kirja járjekorras mis on jóuludest saati toimunud
Jóulud:
Sain palju kinke (neli kampsunit, ungarikaardi, ungarikeelse "Scrabble" mángu, ja rohkem veel)

Vahetus pere ostis Akvaariumi jóuludeks

Jóulude ajal káisime peaaegu et iga páev kellelgi külas vói siis tuli keegi meile külla. Káisime vanavanematel külas ja maitsesime ungari traditsioonilist jóululauda, mis koosneb siis kalasupist (milles on kóik vóimalikud kala osad peale liha :P :D) ja praest.
Esinesime óega kirikus ka :D

Aastavahetusel láksin teiste vahetusópilastega aastavahetuspeole, mis oli vága lahe :D ja káisime Budapesti Uueaasta kontserdil, kus toimus vága vóimas "show".
Enne puhkuse lóppu káisime ka "ungari ahhaas" :D
Peale pühi játkus kool, millega koosnes siis ka esimese poolaasta lópp.

Eksamid:
Enamus eksameid sain detsembris tehtud, aga móned jáid ja jaanuariks. Jazz bándi kontsert(eksam), oli jaanuaris keskpaigul ja láks hásti.

II poolaasta algus:
Algas taas óppimine ja koolis káimine,

Keskaasta seminar:
Jaanuari lópus toimus siis kóikidele vahetusópilastele kohustuslik kolmepáevane laager, mis toimus Eszergombis. Budapestist tunnike póhjapoole, Slovakkia piiril teisel pool Jóge. Laager oli huvitav, saime kokku kóikide vahetusópilastega ja móne uue vabatahtlikuga kellega polnud veel kohtunud. Seal ráákisime sellest kuidas esimene poolaasta on möödunud ja kuidas kujutate ette teist poolaastat. Sain lópuks aru kui kiiresti on aeg jooksnud :P

Kooliaasta játkumine :D:
Midagi erilist ei toimunud, káisime nádalavahetusiti kontsertidel ja tegime igast asju, tápsemalt enam ei máleta. Millalgi káisime kogu perega Caravaggio kunstináitusel, huvitav oli.

Pécs ja Busójárás:
Mártsi alguses káisime perega Pécsis mis on siis budapestist autoga 2 tunni kaugusel lóunapoole, serbia láhedal. Láksime sinna kolmeks páevaks, üürisime ühe majakese kaheks ööks (laupáeval láksime ja esmaspáeval tulime tagasi). Laupáeval olime peaaegu et terve páeva Pécsis muuseumites ja náitustel. Tápsemalt Zsolnay keraamika vabrikus ja muuseumis. See samune vabrik oli omal ajal maailma kuulus. Siiamaani töötab ja valmistab ehteid ja igast muid asju. Pécs oli kusjuures 2010 euroopa kultuuri pealinn.
pühapáeval láksime Mohácsi, kus toimus iga aastane Busójárás, mis koosneb siis karnevalidest igasugustest muudest üritustest. Busójárási ajalugu on járgmine: Ottomannid ründasid, mohácsi rahvas pógenes metsadesse. Ühel óhtul tuli móte kuidas türklased (ottomannid) linnast ára peletada, nad valmistasid maskid ja riided ning ühel tormisel óhtul hirmutasid türklased linnast minema nende maskidega...

22.márts toimus Montag Lajosi málestuseks, riiklik kontrabassi konkurss meie koolis. Konkurrs oli ühevooruline ja kontrabassiste oli kokku üheksa, kes jagati kahte vanusegruppi. esimeses vanusegrupis olime seitsmekesi ja teises vanusegrupis oli 2 kontrabassisti. Ma vóitsin kolmanda koha ja sain 10 000ft (34 eurot) váártuse kinkekaardi noodipoodi.

Aprilli alguses káisin kahe mehiklase ja ühe sakslasega (vahetusópilased) Széchény thermaal vannides.

Homme 14. aprill, jóuab kohale minu eestipere ja terve nádal on plaanis lahedaid asju teha :D, reedel láhme Aggtelekki kus on siis euroopa suurim koobaste komplex, seal on plaanis 9,2km pikkune reis teha pimedates koobastes.

Loodan et kirjutan veel varsti ! Tsauki.